Piotr Wódkowski: Spójrzmy na biznes z dystansu [WYWIAD]
Spójrzmy na biznes z dystansu-Konferencja daje możliwość poznania nowych ludzi, którzy w przyszłości stać się mogą naszymi biznesowymi partnerami – podkreśla Piotr Wódkowski, współorganizator drugiej odsłony Następnej Stacji, czyli cyklu konferencji organizowanych przez inicjatywę Lokomotywa Biznesu. Wydarzenie odbędzie się w toruńskim hotelu Filmar w piątek 12 kwietnia b.r.
W ubiegłym roku konferencja poświęcona była skalowaniu biznesu. Za miesiąc jej uczestnicy rozmawiać będą o modelu sprzedaży. Dlaczego organizatorzy zdecydowali się na taki temat?
Nie ma skalowania bez sprzedaży. Aktualny temat przewodni jest więc w pewnym sensie kontynuacją poprzedniego. Podczas spotkania swoją wiedzę przedstawią praktycy. Pokażą, jak budowali model sprzedaży we własnych firmach. Zależy nam, by przekazywana wiedza była zróżnicowana. Wśród prelegentów znajdą się więc przedsiębiorcy, tacy jak Mariusz Trąbczyński, Barbara Domarus, która sprzedaż oparła na marce personalnej czy dr Mateusz Tomanek z Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, prezentujący, zwłaszcza jak na nauczyciela akademickiego, wyjątkowo praktyczne spojrzenie na biznes.
Jak przebiegać będzie konferencja?
Rejestracja uczestników i networking rozpocznie się w piątek 12 kwietnia o godz. 8.00. Po oficjalnym przywitaniu zainaugurujemy prezentacje. Na początku wysłuchamy Mariusza Trąbczyńskiego, następnie Basi Domarus oraz dr Krzysztofa Mateli, a konferencję zwieńczymy wystąpieniem dr Mateusza Tomanka.
Ile czasu prelegenci poświęcą poruszanym zagadnieniom?
Wychodząc naprzeciw potrzebom zarówno prelegentów, jak i uczestników, rezerwujemy na każdy wykład co najmniej godzinę. Konferencja jest w opozycji do innych tego typu wydarzeń, podczas których mówcy mają na wystąpienie około 20 minut. Po dobrym wystąpieniu publiczność zawsze chce zadawać pytania, a my chcemy, żeby również na to był czas. Między każdym wystąpieniem zaplanowana jest przerwa kawowa lub obiadowa oraz networking, by przedsiębiorcy się poznali. Jako organizatorzy, będziemy aktywnie pomagać te relacje nawiązywać. Jest to co najmniej tak samo ważne, jak część merytoryczna.
Jakie korzyści płyną z udziału w konferencji?
Dla mnie najważniejszym aspektem jest poznawanie nowych ludzi, a być może w przyszłości własnych partnerów biznesowych czy klientów. Przedsiębiorcy zazwyczaj są w biegu i nie mają czasu spojrzeć na biznes z dystansu, z innej strony. Na to zwrócą uwagę nasi prelegenci – by się na chwilę zatrzymać, by spojrzeć, dokąd biznes zmierza i czy nie warto czegoś w nim zmienić.
Fot. Łukasz Pietrzak / Lokomotywa Biznesu
Pierwsza konferencja spotkała się z pozytywnym odzewem.
Ludzie doceniają to, że takie inicjatywy mogą być organizowane przez kogoś nie dla zysku. Nie próbujemy tu zarabiać, nie chcemy też nic sprzedawać. Środki zebrane z biletów przeznaczone są na organizację spotkania, a nadwyżka idzie na cel charytatywny – na rzecz Toruńskiego Towarzystwa Ochrony Praw Zwierząt. Nasi prelegenci – ani na pierwszej edycji, ani teraz, nie są zawodowymi mówcami, którzy zarabiają poprzez występowanie na scenie. To praktykujący i doświadczeni przedsiębiorcy, którzy mają autentyczną przyjemność, że dzielą się z innymi swoją wiedzą. Uczestnicy docenili też część networkingową – nie pozwoliliśmy im siedzieć na swoich krzesłach, lecz zachęcaliśmy do nawiązywania nowych kontaktów.
Skąd wzięła się inicjatywa Lokomotywa Biznesu?
Inicjatywa powstała w 2018 r. Jej celem jest integracja lokalnego środowiska przedsiębiorców, by w luźnej atmosferze mogli się spotykać i wymieniać doświadczeniami oraz kontaktami. Pracujemy nad tym, by członkowie grupy wzajemnie się wspierali. Wierzymy w ogromną siłę rekomendacji. Spotykamy się regularnie co dwa tygodnie na tzw. śniadaniach biznesowych. Z doświadczenia wiemy, że networking nie dzieje się jednorazowo. Wymaga długotrwałego budowania relacji i zaufania, ato działania wymagające olbrzymiej regularności, konsekwencji i dużej dyscypliny.
Lokomotywę Biznesu założyli: Miłosz Cichocki, szef firmy Vital Trading, zajmującej się doradztwem walutowym i inwestycyjnym, Łukasz Szurnicki, twórca firmy Cross HR, związanej z doradztwem personalnym i strategicznym oraz Piotr Wódkowski, radca prawny, autor videobloga „Trener Prawa”.
Bilety na konferencje dostępne są w cenie 150 zł. Liczba uczestników jest ograniczona. W cenie zawarty zostanie posiłek w formie obiadu oraz stałego bufetu. Do dyspozycji gości będzie także stanowisko baristów firmy Kozyra Bartending.
Szczegóły: Następna Stacja: Budowa modelu sprzedaży – wydarzenie
Współorganizatorami wydarzenia są: BNI, hotel Filmar, kanał „Networking w Biznesie”.