Z jednego wydziału zrobią dwa. Czy to usprawni rejestrację aut w urzędzie?
Szykują się zmiany w organizacji jednostek urzędu miasta. Wydział ewidencji i rejestracji zostanie podzielony na dwie jednostki: wydział komunikacji i wydział ewidencji i zezwoleń. Jak podkreślają urzędnicy, ma to usprawnić pracę i przyspieszyć obsługę interesantów.
Toruński magistrat już się przygotowuje do tych zmian organizacyjnych. Wydział ewidencji i rejestracji (zajmujący się m.in. rejestracją pojazdów, wydawaniem prac jazdy, rejestracją działalności gospodarczej czy wydawaniem zezwoleń na sprzedaż alkoholu), działający od lat
w budynku przy Wałach gen. Sikorskiego 25, zostanie podzielony na dwie jednostki: wydział komunikacji oraz wydział ewidencji i zezwoleń.
– Celem zmian w organizacji wydziałów jest usprawnienie pracy i przyspieszenie obsługi interesantów – tak te zmiany tłumaczy Magdalena Stremplewska, rzecznik prasowy prezydenta Torunia.
Na czele wydziału komunikacji stanie Krzysztof Kisielewski, dotychczasowy szef wydziału ewidencji i rejestracji. Miasto ogłosiło już konkurs na dyrektora wydziału ewidencji i zezwoleń.
Czym zajmie się wydział komunikacji? W tej jednostce magistratu będą realizowane następujące zadania:
- rejestrowanie pojazdów;
- wydawanie, zatrzymywanie, cofanie uprawnień do kierowania pojazdami;
- prowadzenie ewidencji działalności regulowanej;
- nadzór nad ośrodkami szkolenia kierowców;
- nadzór nad stacjami kontroli pojazdów.
Jakie nowości są planowane w wydziale komunikacji? Urzędnicy przygotowują przetarg na dostarczenie systemu kolejkowego. Chodzi o wprowadzenie „numerkomatów”, które wskażą numer interesanta w kolejce i szacowany czas oczekiwania na podejście do stanowiska.
Oprócz tego można będzie także rejestrować swoją wizytę w urzędzie za pośrednictwem internetu. – Te udogodnienia zostaną wdrożone w ciągu kilku miesięcy – zapowiada Stremplewska.
Siedzibą wydziału komunikacji pozostanie budynek przy Wałach gen. Sikorskiego 25. Wydział ewidencji i zezwoleń ma zaś działać w budynku przy Szosie Chełmińskiej 27 – przy miejskim targowisku. Będzie się zajmować następującymi sprawami:
- prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej;
- wydawanie licencji i zezwoleń na wykonywanie transportu drogowego;
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych;
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie małej gastronomii i sezonowych ogródków gastronomicznych;
- wydawanie zezwoleń na używanie materiałów pirotechnicznych;
- prowadzenie ewidencji i nadzoru nad stowarzyszeniami, fundacjami, klubami sportowymi;
- wydawanie kart wędkarskich;
- rejestracja łodzi;
- rejestracja psów uznawanych za niebezpieczne.
W tej chwili w wydziale ewidencji i rejestracji jest zatrudnionych 35 osób. W wydziale komunikacji przewiduje się 27 etatów, a w wydziale ewidencji i zezwoleń – 11. Łączna liczba etatów po zmianach to 38. Te zmiany w organizacji wejdą w życie 1 czerwca br.
Jan
3 kwietnia 2019 @ 19:16
Usprawnienie dobre sobie…
Dorzucenie 3 etatów.
Kolejnego dyrektora, kierownika i jednego pracownika.
Za takie same pieniądze zatrudniłby 5 pracowników do obsługi interesantów…