Zdrowe odżywianie – najważniejsze zasady właściwego odżywiania

Box2 Materiały partnera
fot. ilustracyjne

Zdrowe odżywianie to poważna, złożona kwestia, do której należy podchodzić ze szczególną ostrożnością. Przestrzegając kilku prostych podstawowych zasad, możesz nie tylko znacząco poprawić swoje samopoczucie, ale także dokonać radykalnych zmian w całym swoim życiu. Przeczytaj nasz artykuł i rozpocznij swoją przemianę już dziś!

Nie zapominaj o wodzie

Jedną z najważniejszych zasad prawidłowego odżywiania, której należy przestrzegać jest regularne picie wody. W zależności od wagi i wieku każda osoba powinna wypijać od 1,5 do 2,5 litra tego napoju dziennie, ponieważ ma to ogólny pozytywny wpływ na pracę całego organizmu. Odpowiednie nawodnienie jest niezbędne dla prawidłowego trawienia, zdrowia układu krążenia, funkcjonowania mózgu, odnowy skóry i wielu innych procesów zachodzących w Twoim ciele. Należy przy tym zauważyć, że powinna to być właśnie woda, a nie herbata, kawa lub inne napoje. Jeśli ta norma nie jest przestrzegana nasz organizm stopniowo zaczyna ulegać odwodnieniu. Stan ten prowadzi do konsekwencji takich jak przewlekłe bóle głowy, zwiększone zmęczenie oraz obniżona odporność. Taka ilość płynów początkowo może wydawać się bardzo duża, dlatego dietetycy radzą zawsze nosić ze sobą wodę i pić ją co najmniej raz na pół godziny. Bardzo ważne jest również pamiętanie o piciu płynów przed posiłkami, ponieważ w ten sposób pobudzisz swój przewód pokarmowy do pracy.

Zbilansowana dieta to podstawa

Aby nasz organizm zawsze czuł się świetnie musimy regularnie spożywać określoną ilość kalorii, która jest inna dla każdej osoby. Im bardziej jesteś aktywny, tym więcej kalorii potrzebujesz. Z drugiej strony, zbyt duża ich ilość może prowadzić do przyrostu masy ciała, co wpływa negatywnie nie tylko na trawienie, ale także na cały organizm. Twoja dieta powinna być jak najbardziej urozmaicona i zawierać zboża, płatki zbożowe, różne mięsa, a także warzywa i owoce, ponieważ tylko w ten sposób możesz dostarczyć sobie wszystkie potrzebne witaminy, minerały i mikroelementy w wystarczających ilościach. Jednocześnie należy kontrolować spożycie niektórych pokarmów. Na przykład sól jest bardzo szkodliwa, dlatego ważne jest, aby starać się dodawać jej jak najmniej do jedzenia. Tak samo rzecz ma się z cukrem, który zdecydowanie nie służy naszemu zdrowiu. Nie powinieneś całkowicie rezygnować ze słodkich pokarmów, ale musisz obchodzić się z nimi niezwykle ostrożnie. Przytłacza Cię tworzenie jadłospisu i organizowanie swojej własnej diety? Możesz oddać to zadanie w ręce doświadczonych profesjonalistów i wybrać catering dietetyczny w Toruniu od SuperMenu, dzięki któremu codziennie będziesz dostawać zdrową, pyszną i dopasowaną dietę prosto pod Twoje drzwi.

Zrezygnuj z niezdrowej żywności

Do przyrządzania fast foodów stosuje się zawierający dużą ilość substancji toksycznych i rakotwórczych olej słonecznikowy, który może prowadzić do powstawania nowotworów złośliwych w organizmie człowieka. Nawet rzekomo zdrowe sałatki warzywne są zwykle wypełnione wysokokalorycznymi sosami. Jednak fast food nie jest jedynym prawdziwym zagrożeniem dla naszego zdrowia. Ważne jest również, aby maksymalnie ograniczyć spożycie żywności zawierającej konserwanty i kofeinę. Znalezienie godnej alternatywy dla tej diety wcale nie jest trudne, a zapewni to nieocenione korzyści dla Twojego organizmu. Unikaj napoi gazowanych, które prawie w całości składają się z węglowodanów, a ilość zawartego w nich cukru przekracza przy tym wszelkie dopuszczalne normy. U osób pijących napoje gazowane znacznie wzrasta ryzyko problemów sercowo-naczyniowych i cukrzycy. Wysoka zawartość kalorii w tych napojach jest jedną z głównych przyczyn otyłości ludzi na całym świecie. Nie gaszą też pragnienia, a zamiast tego powodują odwodnienie. Istnieje wiele zdrowszych substytutów takich napojów jak naturalne soki, napoje owocowe i oczywiście woda.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *