Pierwszy toruński parking park & ride powstanie na…
Dotychczasowe próby budowy sieci parkingów park & ride w Toruniu zakończyły się fiaskiem. Projekt podzielono więc na części. Na pierwszy ogień idzie parking przy ul. Turystycznej. Ile będzie tam miejsc dla aut?
Miejski Zarząd Dróg, który będzie nadzorować budowę parkingów park & ride, właśnie ogłosił przetarg na projekt i budowę pierwszego z nich. Ma on powstać w Kaszczorku – przy ul. Turystycznej.
Na ul. Turystycznej – w pobliżu przystanku „Drwęca” – mają powstać 46 stanowiska dla samochodów, w tym trzy dla osób z niepełnosprawnością.
Ten parking powstaje z myślą o osobach przyjeżdżających do Torunia m.in. z gminy Lubicz i Obrowo. Będą oni mogli zostawić auto na P+R i kontynuować jazdę po mieście komunikacją miejską.
Firma wybrana w przetargu – oferty można składać do 12 kwietnia – będzie musiała zrealizować zadanie (zarówno projekt, jak i prace budowlane) do końca listopada br.
Przetargi na kolejne parkingi park & ride – przy ul. Olimpijskiej, Dziewulskiego i na zbiegu Szosy Okrężnej i Gagarina – mają być ogłaszane w najbliższych miesiącach. Wszystko wskazuje, że będą to osobne konkursy na opracowanie dokumentacji i na roboty.
Pierwszy przetarg na P+R został ogłoszony pod koniec 2017 r. Kilka miesięcy później – w maju ub.r. – został jednak unieważniony. Złożone w nim oferty znacznie przekraczały kwotę, jaką miasto chciało wydać na tę inwestycję. Ten miejski limit został ustalony na poziomie 24,7 mln zł.
Podczas ostatniego osiedlowego spotkania z władzami Torunia mieszkańcy Kaszczorka wyrazili swoje wątpliwości dotyczące umieszczania parkingu park & ride na ul. Turystycznej. Więcej o tym pisaliśmy tutaj:
Mieszkaniec
9 maja 2019 @ 22:34
Śmiech na sali. W Bydgoszczy tpfu, P&R na 500 aut, wielopoziomowy. W Toruniu jak zwykle chałtura. Beznadziejna lokalizacja, ilość miejsc śmieszna 🙂
Julek
28 marca 2019 @ 21:02
Mam takie pytanie: jak się ma koncepcja tych parkingów P&R (które zakładają, że kierowca będzie chciał zostawić auto i przesiąść się na komunikację miejską) do koncepcji, że trzeba budować szerokie i szybkie drogi wszędzie w środku miasta.
Pytanie pomocnicze: ilu jest kierowców, którzy mając do dyspozycji w środku miasta szerokie drogi (i galerie handlowe z dużymi parkingami), będą chcieli zostawiać samochód na rogatkach miasta aby przesiąść się do komunikacji miejskiej?
Można lepiej wydać te pieniądze...
28 marca 2019 @ 15:10
Mieszkam za Drwęcą i jestem należę do przewidywanych użytkowników tego parkingu.
Niestety – gdy wsiądę do auta w domu to nie będzie mi się opłacało go tam zostawiać…
Po pierwsze trzeba najpierw uczynić linię autobusową bardziej atrakcyjną dla pasażerów.
Według mnie lepszą opcją byłoby wydanie tych pieniędzy na zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów.
Pozwolić autobusom 23 jadącym z Kopanina na przejazd ul. Turystyczną bez objazdu przez osiedle. Te jadące z pętli mogłyby jechać obecną trasą.
Do tego zmiana trasy linii 23 tak aby docierała do centrum przesiadkowego w Alei Solidarności – miejsce postoju może pozostać na pl. Św. Katarzyny.
W ten sposób zachęci się pasażerów korzystania z tej linii autobusowej i parking okaże się niepotrzebny bo wsiądą do autobusu zanim dotrą na parking.
Rozumiem, że miasto może wydać te pieniądze tylko na swoim terenie ale P+R w tymi miejscu bez podniesienia atrakcyjności linii autobusowej to chyba nieporozumienie.
r
piko
28 marca 2019 @ 10:45
P+R na 46 samochodów? To jakaś kpina, z założenia fiasko. 46 samochodów to za mało aby opłacało się zwiększyć częstotliwość autobusów. A P+R bez sprawnej komunikacji jest bez sensu. P+R Powinien być tam gdzie spełnione są 2 warunki. Dojazd do P+R jest prosty, komunikacja miejska P+R z resztą miasta jest sprawna. Turystyczna nie wygląda na miejsce spełniające te warunki.
wojtek
28 marca 2019 @ 15:12
Dokładnie bzdura jakieś lobby zadziałało .Miejsce lokalizacja bez sensu Miejsc mało .Kolejny betonowy pustostan po kilku latach do rozbiórki .Chyba zabrakło wyobraźni lub była duża presja …..