KOREKTOR. Rusza ostatni etap konsultacji społecznych
Miasto przystąpiło do ostatniego etapu konsultacji społecznych dotyczących Kodeksu Reklamowego Torunia. KOREKTOR ma być zbiorem przepisów, mających określać funkcjonowanie reklamy zewnętrznej w przestrzeni miejskiej Torunia.
Kodeks ma regulować między innymi kwestie dotyczące ogrodzeń i obiektów małej architektury. Prace nad nim wystartowały jeszcze w 2017 roku, kiedy to rozpoczęły się konsultacje społeczne. Mieszkańcy zostali zaproszeni do dyskusji, w której uczestniczyli głównie przedstawiciele branży reklamowej, w tym twórcy reklam, a także przedsiębiorcy, czy artyści. Tematów było wiele. Dotyczyły one zarówno samej treści kodeksu, jak i jego ewentualnych następstw.
W planach konsultacji znalazła się też przejażdżka zabytkowym autobusem marki Jelcz, wersja 043. Wycieczka “Ogórkiem” została połączona z mapowaniem przestrzeni miejskich, ze zwróceniem uwagi na funkcjonalność i estetykę reklam.
W 2018 roku, Miejska Pracownia Urbanistyczna, w obecności przedstawicieli branży reklamowej, zaprezentowała i poddała dyskusji założenia projektu KOREKTORA.
Obecnie zbliżamy się do końcowego etapu działań. Projekt, nad którym pracowano przez ostatnie 2 lata jest już gotowy. Zawiera w sobie zasady regulujące funkcjonowanie w przestrzeni miejskiej reklamy oraz jej nośników. Teraz ma zostać zaopiniowany przez mieszkańców i przedsiębiorców. Ostatni etap zakłada spotkania informacyjno-warsztatowe dla branży reklamowej. Będą one miały miejsce 4 listopada. Zaproszenia zostały już rozesłane. Odbędzie się także spotkanie otwarte, przygotowane z myślą o mieszkańcach. Miasto zaprasza torunian 7 listopada, na godzinę 17:00 do sali LABSEN w Centrum Sztuki Współczesnej.
Założenia KOREKTORA dostępne są również online. Miasto zachęca do przesyłania opinii na adres mailowy konsultacje@um.torun.pl. Uwagi można zgłaszać do 14 listopada.