Droga S10 bez odcinka Toruń-Bydgoszcz
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła cztery warianty przebiegu drogi ekspresowej S10. Niestety nie planuje się budowy drogi na odcinku Bydgoszcz-Toruń.
Planowane drogi przebiegać mają następująco:
- Wariant 1: A1 (Toruń – proponowany węzeł Grabowiec) – Płock – Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej – OAW (opcja w sąsiedztwie m. Tłuszcz), o długości 380 km, z czego ok. 100 km jako autostrada; szacunkowa wartość całej inwestycji to 24,1 mld zł,
- Wariant 2: A1 (Toruń – istniejący węzeł Lubicz) – Płock – Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (opcja nawiązująca do przebiegu DK50 i DK62 na południe od m. Wyszków), o długości 412 km, z czego ok. 110 km jako autostrada; szacunkowa wartość całej inwestycji to 26 mld zł,
- Wariant 3: A1 (Włocławek – istniejący węzeł Włocławek Północ) – Płock – Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (według opcji jak dla Wariantu 1 z korektami w rejonie Sochaczewa i Piaseczna), o długości 362 km, z czego ok. 95 km jako autostrada, szacunkowa wartość całej inwestycji to 22,9 mld zł,
- Wariant 4: A1 (Ciechocinek/Włocławek – proponowany węzeł Brudnowo) – Płock – Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (według opcji jak dla Wariantu 2 z korektami w rejonie Sochaczewa, Piaseczna i Wyszkowa), o długości 398 km, z czego ok. 105 km jako autostrada, szacunkowa wartość całej inwestycji to 25,4 mld zł.
Poseł na Sejm RP Arkadiusz Myrcha skierował pismo w ramach interwencji do Ministra Infrastruktury i Dyrekcji GDDKiA apelując w imieniu własnym jak i mieszkańców o podjęcie działań, które mają na celu przywrócenie fragmentu drogi krajowej S10 Toruń-Bydgoszcz.
Jak czytamy w piśmie odcinek drogi znajdował się w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2015-2023. Usunięcie tej inwestycji może wpłynąć na bezpieczeństwo użytkowników dróg na odcinku Toruń-Bydgoszcz.