Nowe projekty trasy średnicowej. Projektanci posłuchali mieszkańców!
Na zebraniu Rady Okręgu Chełmińskie dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg Rafał Wiewiórski zaprezentował efekt prac projektantów po konsultacjach społecznych dotyczących III etapu trasy średnicowej.
Rada Okręgu ponownie zaapelowała o otwarte spotkanie, aby projektanci i decydenci mogli zaprezentować wynik swojej pracy. My prezentujemy najważniejsze zmiany, jakie nastąpiły względem wariantu inwestorskiego inwestycji. Nasi Czytelnicy będą wiedzieli pierwsi, jakie zmiany szykują drogowcy!
1. Na skrzyżowaniu średnicówki i ulicy św. Józefa znaleźć ma się rondo turbinowe. Początkowo wnioskowali o nie głównie mieszkańcy i Rada Okręgu Chełmińskie. Udało się przekonać parafię św. Józefa do tego rozwiązania. Przeciwny czteropasmowemu skrzyżowaniu ze światłami był również szpital. Można powiedzieć, że temat ronda pojawiał się w raporcie pokonsultacyjnych… w kółko.
2. Drugą największą zmianą jest to, jak ma wyglądać ul. św. Klemensa od ul. Dobrej do Śniadeckich. Przede wszystkim ma zmienić się w ciąg pieszo-rowerowy niewielkiej szerokości. Dostęp aut do tej drogi ma być bardzo ograniczony. Poza właścicielami czterech posesji z wjazdami od tej ulicy, nikt nie będzie mógł na nią wjechać samochodem.
3. Aleja prowadząca dziś od ulicy św. Klemensa/Śniadeckich będzie miała podobny kształt i szerokość, jak na wizualizacjach zaprezentowanych podczas konsultacji, jako wariant inwestorski. To, co ma się zmienić to to, że pozostanie ona ciągiem pieszo-rowerowym. Niestety, projektanci chyba zapomnieli na projekcie o poprawieniu wymiarów tego ciągu i ma on 5 metrów szerokości, chociaż na spotkaniu mówiono o 4,5. Są to tylko wstępne szkice, możemy się zatem spodziewać poprawek.
4. To, co się nie zmieniło to skrzyżowanie ulicy Kaszubskiej z trasą średnicową. Nadal prezentuje się w dość skomplikowany sposób. Na radzie okręgu zaproponowano, aby ulicy Kaszubskiej nie przedłużać w stronę Balonowej i utworzyć tam ciąg pieszo-rowerowy. Nadal dwa domy na końcu ulicy Grunwaldzkiej przeznaczone są do rozbiórki.
5. Nadal w koncepcji projektantów pojawia się kładka za ul. Źródlaną a drogą do Hospicjum „Nadzieja”. Ma być ona elementem osobnego projektu.
A co Wy sądzicie o tych pomysłach? Czy przyszlibyście na kolejne spotkanie konsultacyjne?
Czekamy na opinie: a.zglinska@tylkotorun.pl.