Aldi przy ul. Kościuszki z nominacją w konkursie „Modernizacja Roku”
Modernizacja i adaptacja na cele handlowe budynku dawnej ujeżdżalni koni, w której teraz znajduje się sklep sieci Aldi, została nominowana w konkursie „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.”. Projekt znalazł się w kategorii „obiekt zabytkowy” – historia budynku sięga bowiem początków XX w. Przypominamy, że budynek przeszedł generalny remont w 2020 r.
Działka przy ul. Kościuszki 55 zakupiona została w 1902 r. przez Gustawa Goetza. Zlecił on budowę willi i ujeżdżalni dla koni w 1910 r. Budowy obiektów podjął się Ewald Hoffman z Torunia. W dawnej ujeżdżalni można było kupić konie, ale także oddać zwierzęta do ujeżdżania czy poćwiczyć manewry wojskowe. Historia ujeżdżalni nie trwała długo. Już w 1913 r. została ona przekształcona w laboratorium chemiczne. W dwudziestoleciu międzywojennym budynek wynajmował Teodor Rzymkowski, prowadząc w nim hurtownię farb i lakierów. W 1929 r. działała tutaj także fabryka wyrobów z wikliny, a później budynek stał się magazynem papieru dla Toruńskich Zakładów Graficznych. Od lat 90. budynek stał pusty i zaniedbany. Początkowo planowano jego rozbiórkę.
Ostatecznie budynek został odrestaurowany przez sieć Aldi i powstał w nim kolejny w Toruniu sklep znanej marki. Wewnątrz znalazła się gablota, informująca o historii tego miejsca. Sklep został otwarty dla klientów 16 grudnia 2020 r.
Celem ogólnopolskiego konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.” jest wyłonienie najlepszych przedsięwzięć budowlanych. O szansach sklepu Aldi na zwycięstwo zadecydują m.in. głosy internautów – na budynek będzie można głosować na stronie konkursu.
– To dla nas wielka radość być wśród nominowanych do konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.”. To też wielkie wyróżnienie oraz docenienie naszych wysiłków i zaangażowania włożonego w modernizację. Cieszymy się, że dzięki Aldi udało się ocalić ten historyczny obiekt i tchnąć w niego nowe życie. Budowa sklepu Aldi w zabytkowych budynkach ujeżdżalni pozwoliła nam poznać bliżej historię miasta oraz nawiązać relacje z miejscowymi instytucjami i mieszkańcami. Poszanowanie tradycji jest dla nas bardzo ważne, dlatego starannie dbamy o to, by nasze sklepy wpisywały się w architektoniczną strukturę miasta – komentuje na stronie sieci Aldi Artur Prachniak, kierownik Działu Ekspansji Aldi Polska.
Udział w konkursie nie jest bezpłatny. Chętni, by rywalizować o zwycięstwo muszą wpłacić określoną opłatę na koszty organizacyjne. Wysokość opłaty uzależniona jest od wartości inwestycji – dla budowy o nakładach powyżej 5 mln zł wynosi ona 10 tys. zł.