Krok w stronę rozbudowy „średnicówki”
Przyszłoroczny budżet miasta przewiduje przygotowanie dokumentacji dla nowych zadań drogowych. To ważny krok w stronę wydłużenia Trasy Średnicowej, jednak mieszkańcy wciąż będą musieli na nią poczekać.
Według założeń, dochody miasta w 2024 r. wyniosą 1,7 mld zł, a wydatki – 1,8 mld zł. Inwestycje to kolejny koszt, na który miasto przeznaczy blisko 400 mln zł, co oznacza, że deficyt wyniesie ponad 120 mln zł.
Na przygotowanie dokumentacji dla nowych zadań drogowych zostanie przeznaczone blisko 2 mln zł. Nie jest to jednoznaczne z przystąpieniem do realizacji zadań, ponieważ może do nich dojść dopiero w kolejnych latach.
Dokumentacja dotyczy połączenia drogi ekspresowej S10 do ul. Andersa, Trasy Staromostowej, budowy ul. Pod Dębową Górą na odcinku od ul. Grudziądzkiej i ronda Bądkowskiego. To ważny krok do wydłużenia Trasy Średnicowej, bo środki trafią na opracowanie trzeciego etapu budowy tej drogi.
Torunianie z niecierpliwością czekają na kolejny etap budowy „średnicówki”. W 2014 r. oddano do użytku trasę od ul. Grudziądzkiej do ul. Szosa Chełmińska, a w 2015 r. otwarto kolejny fragment – od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Grudziądzkiej. Na co dzień z trasy korzystają tysiące kierowców. Na trzeci etap budowy mieszkańcy wciąż czekają. Pierwotnie miał on zakończyć się w 2018 r.
Plany inwestycyjne zakładają również budowę skrzyżowania ul. Łódzkiej, Strzałowej i Kniaziewicza, rozbudowę ul. Olsztyńskiej, a także budowę ul. Sportowej i ronda ul. Polnej i Legionów.