Podpisano umowy na Trasę Staromostową i rondo turbinowe
Niedługo rozpocznie się realizacja dwóch inwestycji drogowych. Pierwsza z nich obejmie przebudowę drogi krajowej nr 91 w rejonie skrzyżowania z ul. Strobanda, natomiast druga drogi wojewódzkiej nr 553 od pl. Niepodległości do ul. Dekerta.
Realizacja tych inwestycji potrwa do listopada przyszłego roku. Budowa Trasy Staromostowej zostanie zrealizowana na odcinku od pl. Niepodległości do ul. Dekerta. Jest ona ważna w kontekście dużego natężenia ruchu na zjeździe z mostu im. marsz. Józefa Piłsudskiego – głównie w kierunku zachodnim (DK NR 15 i DK nr 80) i północnym (droga wojewódzka nr 553). Zadanie przewiduje budowę jezdni o dwóch pasach ruchu, obustronnych chodników i ścieżek rowerowych, kanalizacji deszczowej i oświetlenia oraz zagospodarowanie terenów zielonych.
W ramach inwestycji zadbano także o miejsca parkingowe, których powstanie około 180 – stwierdził Zbigniew Fiderewicz, zastępca prezydenta Torunia. – Jest to bardzo istotny element z uwagi na bliskie sąsiedztwo targowiska miejskiego.
Pojawi się także sygnalizacja świetlna na ul. Dekerta i Gałczyńskiego. Istniejące sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniu Szosa Chełmińska/Bema/Podgórna oraz Czerwona Droga/Kraszewskiego/Al. Jana Pawła zostaną dostosowane do nowego układu drogowego.
Z kolei przebudowa drogi krajowej nr 91 w rejonie skrzyżowania z ul. Strobanda, poprawi bezpieczeństwo na włączeniu tej ulicy w drogę krajową. Będzie to możliwe dzięki budowie w tym miejscu ronda turbinowego. Od skrzyżowania Polna-Celnicza do skrzyżowania z ul. Strobanda powstaną dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu. Po stronie wschodniej wybudowany zostanie ciąg pieszo-rowerowy, a po zachodniej wykonawca nawiąże się do istniejących odcinków dróg rowerowych.