Kolejny nowy tramwaj dotarł do Torunia
W nocy z czwartku na piątek dostarczono do miasta trzeci z pięciu nowych tramwajów typu Swing, które zakupiono w 2020 roku. Najnowszy nabytek ma numer boczny 320.
Tak jak poprzednie, nowy tramwaj został przywieziony do Torunia na specjalnej lawecie. Transporty odbywają się nocą, gdy panuje mniejszy ruch. Na miejscu, w zajezdni, został sprowadzony z lawety i „wkolejony”, czyli ustawiony na torach. Całe przedsięwzięcie potrwało niewiele ponad godzinę. Po przejściu przeglądów pojazd zaczął kursować od dzisiejszego poranka na linii numer 1.

Aktualnie MZK w Toruniu wykorzystuje 17 Swingów zakupionych w 2014 roku oraz dwa z najnowszego zakupu. Swingi z obecnej dostawy są podobne do tych wcześniejszych, ale zastosowano w nich kilka nowszych rozwiązań, m.in. ma większą liczbę miejsc siedzących – będzie ich 49 plus cztery rozkładane (obecnie w pojazdach 122 NbT jest 40 miejsc siedzących). Mają także bardziej wydajną klimatyzację przy zmniejszonym zużyciu energii. Ponadto, dzięki zastosowaniu nowego rodzaju izolacji termiczno-dźwiękowej, poprawi się komfort akustyczny i temperaturowy w pojeździe.
Dodatkowo, z uwagi na mniejszą masę zastosowanego rozwiązania, wpłynie to pozytywnie na mniejsze naciski tramwaju, a więc mniejsze zużycie kół. Nowe Swingi mają też czujniki dymu w przedziale pasażerskim, monitoring z funkcją obrazu w nocy, ruchomy, regulowany podłokietnik dla motorniczego, elektryczny regulowany podnóżek dla motorniczego oraz ładowarki USB dla pasażerów.
Jeszcze w tym miesiącu ma dotrzeć czwarty, a w lutym piąty, ostatni Swing. Dzięki temu będzie można wycofywać z eksploatacji najstarsze tramwaje. Gdy powstanie nowa linia do tzw. osiedla Jar (zakończenie budowy planowane jest 31 maja 2023 r.), nowe pojazdy zostaną skierowane przede wszystkim do jej obsługi, zaś do czasu jej oddania wspomogą inne trasy.