Będą kolejne modernizacje toruńskich torowisk
Jeszcze w tym roku mają ruszyć prace na torowisku tramwajowym w ciągu ul. Kościuszki – od wjazdu na teren kościoła do ul. Olbrachta. To element dużego pakietu zadań modernizacji torowisk.
Fragment torowiska wzdłuż ul. Kościuszki został już zmodernizowany w ramach projektu „Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II”, współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Prace obejmowały odcinek w ciągu ul. Warneńczyka, Kościuszki i Gogi od ronda Chrapka za przejazd torowo-drogowy na ulicy Podgórnej i Kościuszki. Zakończyły się w ubiegłym roku. Ich wykonawcą była wyłoniona w przetargu firma Balzola, a koszt wyniósł ponad 25 mln zł brutto.
Teraz modernizacja torowiska wzdłuż ul. Kościuszki będzie kontynuowana na odcinku od wjazdu na teren kościoła do ul. Olbrachta. Umowę na sporządzenie dokumentacji projektowej i uzyskanie zezwoleń podpisano w styczniu ubiegłego roku. Wykonawcą jest wyłoniona w przetargu firma CONE AMG sp. z o.o. Projektowanie dobiega końca.
Na ul. Kościuszki zmodernizowanych zostanie ok. 1,3 tys. metrów toru pojedynczego torowiska, sieci trakcyjnej i niezbędnej infrastruktury. Poza peronami i przejazdami torowo-drogowymi torowisko będzie zielone. Powstanie także nowe odwodnienie, przebudowane zostaną perony, wiaty, oświetlenie drogowe oraz sygnalizacje świetlne na wysokości skrzyżowań ulicy Kościuszki z Wojska Polskiego i Batorego. Jeszcze w tym roku ma być rozpisany przetarg na prace budowlane. Rozpoczęte mają być także roboty.
To kolejne plany miasta w związku z torowiskami. Trwa projektowanie kompleksowego remontu kolejnego odcinka – w ciągu ul. Konstytucji 3 Maja od ul. Ślaskiego do pętli tramwajowej Olimpijska. Tu zmodernizowanych zostanie ok. 4,3 tys. metrów toru pojedynczego torowiska wraz z odwodnieniem i siecią trakcyjną. Przebudowana będzie także niezbędna infrastruktura. Początek prac również w tym roku.
W dalszych planach jest modernizacja dwóch kolejnych odcinków torowisk – w ciągu ul. Lubickiej (ok. 3 tys. mtp torowiska) oraz M. Skłodowskiej-Curie (ok. 3,2 tys. mtp. torowiska). Łącznie w ramach tych czterech zadań zmodernizowanych zostanie ponad 6 km tras tramwajowych