PGE Toruń przekazała 360 zdjęć w podczerwieni – dzięki nim klienci mogą sprawdzić, czy nie tracą ciepła
Klienci PGE Toruń, spółki należącej do PGE Energia Ciepła z Grupy PGE, mogą sprawdzić, czy budynki, w których mieszkają są odpowiednio chronione przed utratą ciepła. Spółka udostępniła właścicielom i administratorom budynków zdjęcia stropodachów, wykonane w podczerwieni podczas ubiegłorocznej termowizji lotniczej. Dzięki nim możliwe jest określenie miejsc utraty ciepła w budynku, a tym samym poprawa jego efektywności energetycznej, a co za tym idzie także zmniejszenie kosztów ogrzewania. Do tej pory, PGE Toruń przekazała już ponad 360 zdjęć.
PGE Toruń od lat wspiera odbiorców ciepła w poprawie efektywności energetycznej budynków. Oprócz dedykowanych programów dofinansowujących energooszczędność budynków, od jesieni ubiegłego roku każdy z właścicieli i zarządców budynków w Toruniu, ogrzewanych ciepłem sieciowym lub będących w zasięgu sieci ciepłowniczej, może bezpłatnie otrzymać zdjęcia termowizyjne stropodachów dla 10 swoich obiektów wraz z instrukcją ich odczytywania.
Zdjęcia wykonane są w podczerwieni i pokazują miejsca ubytków ciepła. Wskazuje na to intensywność koloru – im jaśniejszy kolor, tym wyższa temperatura badanej powierzchni, co sugeruje utratę ciepła.
Na podstawie otrzymanych zdjęć, klienci mogą zdecydować o podjęciu ewentualnych działań termomodernizacyjnych oraz sprawdzić skuteczność przeprowadzonych wcześniej modernizacji. W ten sposób spółka zachęca właścicieli i administratorów budynków, aby przed kolejnym sezonem grzewczym podjęli działania, wpływające na oszczędność ciepła w budynku i, tym samym, zmniejszyli koszty ogrzewania.
Poza bezpłatnym udostępnieniem zdjęć w podczerwieni PGE Toruń posiada także rozszerzoną ofertę związaną z wykonaniem szczegółowej analizy emisyjności dachów na podstawie lotniczych zdjęć termowizyjnych, z diagnozą i rekomendacjami. Usługa ta pozwala na dokładnie wskazanie miejsc w stropodachach, w których straty ciepła są największe ze szczegółową analizą i propozycją działań zmniejszających emisyjność. Do tej pory, w jej ramach przekazano ponad 150 zdjęć w podczerwieni z pełnym opisem i analizą.
Ponadto, klienci PGE Toruń mogą skorzystać także z jeszcze jednej usługi poprawiającej efektywność energetyczną budynku, polegającej na wykorzystaniu kamery termowizyjnej do diagnostyki całego budynku i wewnętrznych instalacji technicznych. Dzięki niej cały budynek wraz elewacją ścian, drzwi czy stolarki okiennej oraz instalacja centralnego ogrzewania, ciepłej wody, wentylacji i klimatyzacji zostaną sprawdzone pod względem szczelności i podwyższonej emisyjności, a klient otrzyma raport z wnioskami i opisem zidentyfikowanych anomalii technicznych oraz rekomendacjami poprawiającymi energooszczędność budynku.
Klienci PGE Toruń, którzy chcą bezpłatnie otrzymać zdjęcia w podczerwieni, skorzystać z dodatkowej analizy zdjęć lub zamówić usługę mogą zgłosić się do Biura Obsługi Klienta PGE Toruń (tel. 56 65 94 340, mail: bok.pgetorun@gkpge.pl).