Pierwsze elektryki w taborze MZK. „Wkraczamy w nową erę”
Do Torunia 31 maja 2022 r. dotarło pierwszych sześć autobusów elektrycznych. Już niedługo wyjadą one na ulice miasta. Koszt jednego takiego pojazdu to ponad 2,7 mln zł. To dopiero początek. Przypominamy, że miesiąc temu Toruń podpisał kolejną umowę na dostarczenie następnych 4 „elektryków”.
MZK w chwili obecnej eksploatuje 50 autobusów MAN (w tym 14 hybrydowych), 85 Solarisów (w tym 1 hybrydowy), 5 autobusów Ursus i 8 Jelczów. Dodatkowo, użytkowanych jest 65 wagonów tramwajowych, w tym 21 Swingów. Wczoraj tabor powiększył się o sześć autobusów elektrycznych, których łączny koszt wyniósł ponad 16,5 mln zł. Ładowarki do nowych pojazdów zainstalowano w zajezdni przy ul. Legionów oraz na pętlach Uniwersytet, pl. św. Katarzyny i Rubinkowo II. Pod koniec kwietnia podpisano także umowę na zakup kolejnych czterech elektryków, które powinny zostać dostarczone do miasta w przyszłym roku. Inwestycje realizowane są w ramach projektu BiT City II.
– Wizualnie, poza dumnym napisem „jestem elektryczny” i zielonymi tablicami rejestracyjnymi, różnica między autobusem elektrycznym a autobusami o napędzie spalinowym jest niewielka. Natomiast to, co kryją w środku to zupełnie inna historia – stwierdza prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji Zbigniew Wyszogrodzki. – Silniki napędzające ten autobus są silnikami elektrycznymi, a czerpią energię z baterii akumulatorów, które są zainstalowane w każdym takim autobusie. One są sercem autobusu elektrycznego i największym składnikiem jego kosztów. Autobusy, które zamówiliśmy, mają bardzo nowoczesne baterie o pojemności 152 kWh, co powinno pozwolić im na przejechanie co najmniej 70 km. Są wykonane w technologii litowo-tytanowej, która pozwala na wielokrotne ładowanie baterii – nawet do 10 tys. cykli ładowania bez uszczerbku na pojemności.
Autobusy elektryczne pojawiły się w Toruniu po 131 latach od powstania komunikacji miejskiej w mieście, czyli wyjechania na ulice pierwszego konnego tramwaju.
– Wkroczyliśmy w nową erę publicznego transportu miejskiego – podsumowuje Magdalena Kujawa, kierowniczka działu marketingu MZK Toruń.
ctx
1 czerwca 2022 @ 17:10
Nowoczesność, to bezpłatna komunikacja miejska.
Elektryki ekologiczne?
Zapytajcie o to radnych miasta.
To będzie zabawne.
Elektryki są na …
WUUNGIEL.
Niech radni pokażą Wam- torunianie, porównanie całego śladu węglowego dla elektryków, gazowców i nowoczesnych diesel’i.
To będzie ciekawe.
ctx
1 czerwca 2022 @ 16:43
To dlatego, że dajemy się nabierać w układanych wyborach.
To nie dziwi, że potem mieszkańcy są traktowani jak niewolnicy.
Taki Fiderkiewicz ma torunianki i torunian, przypisanych jako utrzymujących go do końca życia.
To taki nasz Breżniew.
Zróbcie
ZEROWĄ FREKWENCJĘ w obu wyborach w 2023 roku.
Inaczej zapomnijcie o podmiotowym traktowaniu Lewobrzeża.
Lewobrzeże
1 czerwca 2022 @ 12:51
UM zadbał by o częstotliwość, szczególnie na lewobrzeżu, a nie o ekologię, bo co po elektrycznych autobusach jak ludzie przesiadają się do starych, kopcących, poniemieckich aut, bo nie chcą czekać 40 minut na MZK.