Są nowe zasady dotyczące rejestracji pojazdów
1 stycznia weszły w życie nowe przepisy dotyczące rejestracji pojazdów. Wydział Obsługi Mieszkańców zachęca do umawiania wizyt w Referacie Ewidencji Pojazdów i Kierowców Urzędu Miasta Torunia już w dniu zakupu.
Właściciel pojazdu ma 30 dni od dnia nabycia pojazdu na złożenie wniosku o jego rejestrację (w przypadku przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie obrotu pojazdami termin ten wynosi 90 dni). Nie warto więc odkładać umówienia wizyty na ostatnią chwilę. Aby to zrobić, można skorzystać z aplikacji Moje Auto SMS.
Należy wysłać wiadomość z danymi pojazdu, którego ma dotyczyć wizyta w Wydziale Obsługi Mieszkańców na specjalny numer: 799 448 018.
W wiadomości SMS należy podać wyłącznie:
- numer rejestracyjny pojazdu – zarejestrowanego na terytorium RP;
lub - numer VIN pojazdu, w przypadku pojazdu sprowadzonego z zagranicy.
Smsy przyjmowane są 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
Umawianie terminu rejestracji pojazdu może nastąpić także telefonicznie pod numerem 56 611 87 09 (w godzinach 8:00 – 10:00) lub poprzez internetowy system kolejkowy (https://rezerwacja.um.torun.pl/#/).