Jak Klub Sportowy Toruń radzi sobie w świecie social mediów?
Ciężko sobie wyobrazić dzisiejsze czasy bez social mediów. Szczególnie dotyczy to klubów sportowych, które w ten sposób łatwo i szybko mogą komunikować się ze swoimi fanami. Jak w tym wirtualnym świecie radzi sobie Klub Sportowy Toruń? Wzięliśmy pod lupę cztery platformy społecznościowe: Facebook, X, Instagram i YouTube. Jakie społeczności udało zgromadzić wokół poszczególnych profili? Od kiedy funkcjonują te konta? Jakie treści można tam znaleźć? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w poniższym tekście. Miłej lektury!
Konto na Facebooku zostało założone 10 sierpnia 2010 roku. Pierwotnie miało ono nazwę Unibax. Profil Klubu Sportowego Toruń ukazał się ponad cztery lata później.
Przez ponad 14 lat działalności udało się zgromadzić ponad 51 tys. obserwujących. W jaki sposób klub się z nimi komunikuje? Praktycznie każdego dnia pojawiają się tutaj posty z najważniejszymi informacjami.
Znaleźć można tutaj relacje z treningów, obozów przygotowawczych, sparingów czy meczów ligowych. Szczegółowo prezentowani są też sponsorzy i biznesowi partnerzy. Klub poprzez swój profil na Facebooku zachęca swoich fanów do zakupu karnetów czy biletów na poszczególne spotkania.
Na profilu znajdziemy też odnośnik do strony internetowej, numer telefonu czy adres e-mail. Osoby odpowiedzialne za prowadzenie konta na Facebooku nie podejmują żadnej interakcji ze swoją społecznością. A szkoda, bo w ten sposób można w łatwy i szybki sposób zyskać uznanie fanów.
Więcej informacji o Klubie Sportowym Toruń można znaleźć w serwisie bet.pl. Znajdziemy tam np. dostęp do wyników na żywo oraz terminarz żużlowej Ekstraligi.
X
Drugim portalem, gdzie swoje konto założył klub z Torunia, jest X, czyli dawny Twitter. Profil ujrzał światło dzienne w kwietniu 2012 roku. W przeciwieństwie do Facebooka nie jest on jednak regularnie prowadzony.
Konto obserwuje obecnie ponad 10 tys. osób. Zarówno same zasięgi poszczególnych wpisów, jak i reakcje na nie, są bardzo skromne. Widać, że ten kanał nie jest zbyt istotny dla osób odpowiedzialnych za marketing w klubie.
Kogo z kolei na X obserwuje KS Toruń? W większości są to profile innych drużyn, czołowych zawodników lub konta ściśle powiązane z żużlem. Jako ciekawostkę można odnotować, że osoba prowadząca klubowe social media śledzi konto znanego ze swoich podcastów “Żurnalisty”.
Konto KS Toruń na Instagramie pojawiło się na początku 2015 roku. Przez ponad 9 lat zebrało się wokół niego ponad 15 tys. obserwujących. Mogą one śledzić na bieżąco wszystko to, co dzieje się w klubie.
Najwięcej informacji przekazywanych jest poprzez tzw. relacje. Tradycyjnych postów pojawiło się do tej pory ponad 700. Umieszczane na profilu materiały mają średnio od 300 do 1000 polubień.
Dla instagramowych fanów został utworzony specjalny kanał nadawczy “KAWKA Z KST”. Każdy, kto do niego dołączy, będzie otrzymywać najświeższe informacje. Obecnie liczy on sobie ponad 1100 członków.
YouTube
Klubowe konto na YouTube pojawiło się w marcu 2015 roku. Materiały pojawiają się tutaj od czasu do czasu, szczególnie przy okazji rozgrywanych meczów. Związane jest to zapewne z tym, że filmiki przedstawiające relacje z zawodów cieszą się największą popularnością.
Na kanale do tej pory pojawiło się ponad 300 filmów. Łącznie zanotowały one prawie 1,5 mln wyświetleń. Rekordzistą pod tym względem jest materiał z 2023 roku, przedstawiający mecz sparingowy z Platinum Motor Lublin. Do tej pory obejrzało go 29 tys. osób.
Kanał KS Toruń na YouTube zasubskrybowało ponad 5600 widzów. Patrząc na dotychczasowe poczynania można stwierdzić, że liczba fanów w najbliższym czasie gwałtownie nie wzrośnie. Chyba, że dział marketingu przygotował coś specjalnego na nadchodzący sezon.