Jak zmienia się Szosa Okrężna?
Prace nad przebudową Szosy Okrężnej trwają. Powstanie nowy układ drogowy, który poprawi funkcjonowanie układu komunikacyjnego miasta.
Zakończenie prac planuje się na sierpień 2025 r. Wówczas kierowcy będą mogli korzystać z dwóch jezdni po dwa pasy ruchu i z ronda turbinowego. Po stronie wschodniej powstanie ścieżka rowerowa o szerokości 2,5 m i chodnik o szerokości 2 m. Po stronie zachodniej będzie ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3,5 m.
Zadanie obejmuje również budowę oświetlenia i usunięcie kolizji elektroenergetycznych. Ponadto, planowana jest przebudowa sieci telekomunikacyjnych oraz sanitarnych. Wykonawca będzie odpowiedzialny za budowę sieci wodociągowej i systemu kanalizacji deszczowej. Całkowity koszt inwestycji wynosi prawie 18,5 mln zł, z czego ponad 2,1 mln zł przeznaczono na tereny zielone.
– Obecnie na skrzyżowaniu Szosy Okrężnej i ulicy Gagarina – gdzie docelowo będzie rondo turbinowe – trwa budowa kanału deszczowego – przekazuje Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy MZD w Toruniu. – Do tej pory wykonawca wybudował kanalizację deszczową na zachodniej jezdni na odcinku od Łukasiewicza do Gagarina. W ulicy Bielańskiej zostało wykonane przyłącze sanitarne. Ponadto na odcinku od ul. Gagarina do Łukasiewicza ułożono kabel pod przyszłe oświetlenie. Ponadto w okolicy skrzyżowania Łukasiewicza i Szosy Okrężnej wybudowano wodociąg.
Obszar będzie prezentować się następująco:
- powierzchnia jezdni asfaltowych – 13.346,00 m2
- powierzchnia zatok autobusowych – 218,00 m2
- powierzchnia ścieżek rowerowych – 2.481,00 m2
- powierzchnia zjazdów i wysepek – 576,00 m2
- powierzchnia pierścienia ronda z kostki kam. 19/21 – 320,00 m2
- powierzchnia zieleni – 13.892,00 m2.
Toruń otrzymał na projekt 50 proc. dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Jak podkreśla MZD, pakiet inwestycji rządowych określany jest mianem nowych, kluczowych odcinków drogowych.