Jak działała aplikacja „Dbam o miasto” w minionym roku?
Mieszkańcy Torunia mogą bez wychodzenia z domu zgłaszać problemy i usterki pojawiające się w przestrzeni miejskiej. Służy do tego aplikacja „Dbam o miasto”, obsługiwana przez Miejski Zarząd Dróg.
W minionym roku odnotowano dzięki tej aplikacji 716 zgłoszeń.
Cieszy fakt, że mieszkańcy czują się współodpowiedzialni i zabiegają o to, aby w mieście żyło nam się bezpieczniej i w ładnym otoczeniu. Dziękujemy za każde zgłoszenie – mówi Ireneusz Makowski, dyrektor MZD w Toruniu.
Najwięcej, bo 474 zgłoszeń dotyczyło dróg. Mieszkańcy zgłaszają dziury w jezdni, informują o niewidocznych znakach oraz niedziałającym oświetleniu. Drugim w kolejności najchętniej zgłaszanym tematem jest zieleń. Tu odnotowano 77 zgłoszeń. Interwencje dotyczą zniszczonej zieleni, suchych i przewróconych drzew. W sprawie bezpieczeństwa i porządku publicznego odnotowano 42 zgłoszenia, z czego najwięcej, bo aż 25 dotyczyło porządku w miejscach publicznych. W dalszej kolejności uwagi dotyczyły uszkodzenia, dewastacji przestrzeni publicznej (58 spraw) oraz odpadów komunalnych (54 sprawy).
Serwis „Dbam o miasto” jest dostępny bez względu na rodzaj urządzenia pod dwoma adresami:
Obecnie można zgłaszać problemy w sześciu obszarach:
- drogi, np. niedziałające oświetlenie, uszkodzona jezdnia,
- uszkodzenia, dewastacja przestrzeni publicznej, np. uszkodzony chodnik czy ławka,
- komunikacja, np. zniszczony rozkład jazdy,
- odpady komunalne, np. dzikie wysypisko, brak odbioru odpadów komunalnych,
- zieleń, np. przewrócone drzewo, sople na dachu,
- bezpieczeństwo i porządek publiczny, np. czystość chodników, spalanie odpadów lub niedozwolonych paliw.
Już w pierwszym tygodniu nowego roku za pomocą serwisu zgłoszono prawie 20 problemów, dotyczących między innymi uszkodzonych fragmentów jezdni i chodników czy też niedziałającego oświetlenia.