Nowa wersja KoRekTora – znamy szczegóły
Najprawdopodobniej w pierwszym kwartale przyszłego roku radni podejmą decyzję o przyjęciu Kodeksu Reklamowego Torunia – informuje Miejska Pracownia Urbanistyczna.
Jak już informowaliśmy, wznowiono konsultacje w sprawie KoRekTora. Z projektem można się zapoznać do 5 grudnia, zaś uwagi przyjmowane będą do 19 grudnia. W nowej wersji ustalono odrębne zasady umieszczania szyldów dla wolno stojących budynków handlowo-usługowych oraz dla restauracji, które umożliwiają zakup z samochodu.
Wprowadzono również przepisy mówiące o minimalnej odległości reklamy od pomników, tablic oraz miejsc pamięci narodowej. Jak informuje MPU, po poprzednich konsultacjach wpłynęło 91 uwag i wniosków.
Zakończenie procedury wyłożenia projektu do publicznego wglądu otworzy drogę do jego przedstawienia Radzie Miasta i uchwalenia, co może nastąpić w pierwszym kwartale 2024 roku – wyjaśnia Anna Stasiak, dyrektorka MPU. – W przypadku podjęcia uchwały, jej przepisy zaczną obowiązywać 14 dni po opublikowaniu jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
W zależności od strefy, czas na dostosowanie reklam do nowych przepisów wyniesie od 2 do 5 lat.